Pages - Menu

.

...

.

.

.
.

czwartek, 21 września 2017

Mutable Instruments wycofuje Braids Macro-Oscillator


Mutable Instruments ogłosił, że wycofuje moduł Braids, popularny i wpływowy cyfrowy makro-oscylator.

Braids od pięciu lat, stał się prawie wszechobecny wśród modułowych syntezatorów, pojawiających się w Eurorack, 5U, oprogramowaniu, a nawet formatach Buchla.

Oto co Mutable ma do powiedzenia o przejściu na emeryturę Braids:

Czas pożegnać się z  modułem Braids.

Kiedy pierwotnie zaprojektowałem Braids w 2012 r., Z popiołów nie wypuszczonej fabrycznie Ambiki, naiwnie myślałem, że to będzie oscylator potwór, aby mieć wszystkie oscylatory w jednym. 

Pięć lat później zdaję sobie sprawę, że całkowicie przeoczyłem coś, a zamiast tego stworzyłem zupełnie inny rodzaj bestii. Dużo większe oscylatory zostały wykonane przez inne firmy. Jednak najlepiej sprzedający się generator dźwięku firmy Mutable Instruments znalazł się w stojakach muzyków z różnych powodów: szybko wzbogaca dzwięk, układa warstwy lub podwaja  tworząc"lepsze" oscylatory

Co mnie dręczy to to, że interfejs Braidsa nie jest właściwie odpowiedni do tych zadań (coś, co ma być płytkie, nie zasługuje na system menu!); że jego dość duży rozmiar jest zsynchronizowany z jego  niewielką satelitą generowania dźwięku; i że w tej dużej liście modeli jest zbyt wiele fragmentacji. Nie wspominając już, że w ciągu ostatnich kilku lat napisałem czyste, bardziej wyrafinowane i lepsze algorytmy dla większości Braids.

Mam zamiar to naprawić. Nie oczekuj "że będzie Braids mkII" z wyświetlaczem OLED, czytnikiem kart SD i modelami gazillion. Inne marki i niektórzy nowi producenci  stają się bardzo dobrzy w tej grze. Dla mnie nadszedł czas, aby zrobić trochę miejsca dla czegoś szczuplejszego i przyjemniejszego do zabawy!

P.S.. na to wygląda że rok 2017 będzie rokiem z negatywną liczbą modułów.
Designed By Blokotek