Pages - Menu

.

...

.

.

.
.

czwartek, 22 października 2015

Piotr Kardas-Homerecording dla każdego.Recenzja Książki

Od Pana Piotra Kardasa autora książki pt: "Homerecording dla każdego?" otrzymałem paczuszkę, w której znajdowało się owe wydawnictwo, które również  wcześniej uzgodniłem zrecenzować.
Po okładce i wymiarach, bo książka wygląda na cienką, nie podchodziłem zbyt entuzjastycznie.
Raczej mnie zawiódł jej cienki smukły design. haha
Zanim ją otworzyłem przeleżakowała dwa dni z braku mojego czasu.
Później się rozchorowałem na prawie tydzien a chciałem pisać ze świeżym spojrzeniem, więc książka nadal leżakowała gdzieś na ekspedycie z winylami.
Po tym jak łeb przestał mnie boleć mogłem zaczać czytac, to co myślałem, że bedzie cienką szybką przygodą mnie zaskoczylo.
Po otwarciu dostajemy spiś treści, który jest dośc długi i przyszła mi myśl: "gdzie to wszytsko się mieści?".
Następnie krótki wstep od autora i możemy się dowiedzieć co najpierw do tworzenia w domowych warunkach nam będzie potrzebne.

Jest tu całkiem spora lista z dokładnymi wyjaśnieniami  jaki wpływ ma chociażby nasz komputer. I już miłe zaskoczenie.
Wszystkie elementy zostaly szczegółowo opisane, co sie ceni.

Po tym jak dostajemy informacje krótkie i treściwe, ale trafiające w sedno sprawy zacząłem pomału się przekonywać do tego, że jednak autor wiedział doskonale  co robi.
Dostajemy następnie spis wszystkich dostepnych programów Daw z opisami do czego najbardziej są wskazane a to ułatwi każdemu wybór odpowiedniego środowiska pracy.

Oczywiście wszystkie elementy programów zostały rownież bardzo szczegółowo opisane, wiec odnalezienie sie w Dawie z tą książka to nie problem.
Pan Piotr opisuje nawet sekcję mixera czy edycji,  a to dla kogoś kto pierwszy raz próbuje swych sił w muzyce jest bardzo ważne, by poprostu móc sie odnaleźć.
Są tu poruszone bardzo ważne zagadnienia nie tylko odnośnie komputera ale również, jaki mikrofon czy interface wybrać i czym sie kierować przy wyborze.
Rozdziałów jest mnóstwo.
Od strony 62 zaczyna się drugi rozdzial ''Produkcja muzyczna'', następna z czterech części, bo na tyle jest podzielona książka.

Tu mamy wszystko o falach akustycznych, czym w ogóle jest dźwięk, o kompresorach, equalizerach i innych procesorach efektowych, co daje nam możliwość zapoznania się czym możemy sie posłużyć podczas produkcji aby uzyskać profesjonalne brzmienie.
Częśc trzecia pt: ''Porady'' otwiera nam droge do jak najlepszej rejestracjii wokalu,basu czy innych instrumentów. Następnie dostajemy mase informacjii w jaki sposób potraktować nasze instrumenty gdy już zostały zarejestrowane.

Są to bardzo dobre i ważne porady z gotowymi ustawieniami, które warto stosować w produkcji a bez nich napewno nasze mixy nie zbliżą sie do tych bardziej profesjonalnych.
Sam mam inne preferencje ale nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził tych wszystkich rzecz, które są opisane w tej lekturze.
Wiec czym prędzej w wolnej chwili przysiadłem do utworu, który kilka dni zarejestrowałem w swoim Logic-u i zrobiłem mix z tą oto książką.
Odbiegał troszkę od tego co sam uzyskałem wcześniej ale to tylko ze względu na własne przyzwyczajenia. Mix był czytelny i klarowny.
Nawet udało mi się zniwelować nadmiar kompresji, do której mam lekką ręke.
Dostajemy więc tu naprawdę solidną dawkę wiedzy, począwszy od podstawowych pojęć, do rad jak zmiksować i masterować utwory.

Czwarta ostatnia część to słowniczek.
Także warto go mieć pod ręką, bo mamy wszystkie zagadnienia, które mogą nam się przydac np. podczas korzystania z programów czy pluginów.
Moim zdaniem jest to warte swej ceny wydawnictwo.
Powinno znaleść się w domu każdego, kto poważnie myśli o produkcjii muzycznej ale także jest to pozycja dla tych, którzy chca zgłebić tajniki muzycznej wiedzy a dopiero stawiaja pierwsze kroki.

Książka ma również bardzo ciekawych patronów medialnych.np.infomusic.pl hiphop.pl muno.p czy samo psp,które daje 30 procentowy rabat na zakup ich pluginów przy zakupie książki.
Zdecydowanie Polecam.
Fanpage na facebooku:

Oficjalna strona:

Designed By Blokotek