Pages - Menu

wtorek, 9 stycznia 2018

Interface ESI Audio U168 XT -Test



Esi Audio U168 XT to Interface audio który zapewnia  16 wyraźnie oznakowanych liniowych INPUTS i osiem liniowych WYJŚĆ na zrównoważonych 1/4-calowych złączach TRS (Tip Ring Sleeve).
To w pełni funkcjonalne rozwiązanie 24-bit 32 bit/ 96kHz zawiera również cztery zintegrowane przedwzmacniacze MICROPHONE z wejściami XLR (External Line Return) i przełączalne zasilanie phantom + 48V, idealnie umieszczone na przednim panelu dla łatwego dostępu obok dwóch przełączalnych MIC / HI -Z wysokiej jakości wejścia na instrumenty (1/4-calowe złącze) do gitar elektrycznych; plus (z tyłu) koncentryczny S / PDIF (Sony / Philips Digital Interface Format) IN wejście i OUT wyjście na złączach RCA .
 Dwa niezależne wyjścia słuchawkowe (H.P.) są również łatwo dostępne wraz ze zintegrowanym mikserem monitorowania. Tymczasem zewnętrzne klawiatury, syntezatory i moduły dźwiękowe można podłączyć za pomocą 16-kanałowego złącza MIDI z wejściem i wyjściem na tylnym panelu urządzenia.



Zapewnienie szybkich, wydajnych sterowników o niewielkim opóźnieniu w oparciu o zastrzeżoną technologię DirectWIRE - które mogą być wykorzystywane do routingu strumieni audio wewnątrz aplikacji wykorzystujących EWDM ESI (Enhanced Windows Driver Model) - z obsługą najnowszego WDM (Windows Driver Model), ASIO (Audio Stream Input / Output) 2.0 i technologia CoreAudio dla komputerów Mac (OS X 10.7 i nowszych) oraz PC (Windows Vista, 7, 8.1 i 10), U168 XT działa ze wszystkimi dostępnymi standardowymi aplikacjami audio dostępnymi do profesjonalnego użytku .

Jako równie uniwersalny szybki interfejs audio USB 2.0 dla komputerów Mac i PC z konwersją ADC (konwerter analogowo-cyfrowy) o zakresie dynamiki 107dB  i DAC (konwersja cyfrowo-analogowa) w zakresie 112dB 
To tyle co by można powiedzieć z początkowych spraw technicznych.

Na interface ten powinni zwrócić szczególną uwagę Ci którzy chcą nagrywać większe sesje , ponieważ 16 liniowych wejść w 32 bit 96khz to naprawdę świetna jakość na zarejestrowanie sesji na setkę prosto do naszego DAW.
Przy zgrywaniu projektów muzycznych z mojego samplera Akai MPC 1000 który podłączylem do U168XT z moich 8 Out do 8 in w interfejsie pozwoliło mi na szybkie nagranie wszystkiego na raz do programu w zasadzie w 5 minut łącznie. Jakość dzwięku jest świetna i bardzo zadowlająca nawet wyczulone ucho a panel sterowania jest bardzo prosty i intuicyjny.
Nie zauważyłem żadnych problemów podczas instalacji która przebiegła szybko i pomyślnie na moim iMacu OS-x 10.11.




Tak samo przyjemnie pracuje mi się na tej karcie ponieważ menu programowe interfejsu jest bardzo czytelne i przejrzyste,  pokazujące w czasie rzeczywistym podgląd każdego wejścia i wyjścia.
Nie zauważyłem żadnego opóźnienia latencji i na starcie nic nie musiałem nawet konfigurować,  karta ta po podłączeniu spełniła odrazu moje oczekiwania ''łatwość i przyjemność'' pracy, choć mialem osobiste obawy wiedząc jak są niekiedy skonstruowane interfejsy o tak dużej ilości wejść i wyjść.
Przez całą pierwszą część sesji próbowałem obydwu wyjść słuchawkowych, z których każdy posiada własne gałki wzmocnienia, dla osobistych preferencji słuchania i każda ma przełącznik wyboru, który biegnie do 1/2 wyjścia głównego, do wyjścia miksu zintegrowanego systemu monitorowania. Tak, możesz skonfigurować swój miks monitorowy za pomocą U168XT na sprzęcie, bez potrzeby angażowania nawet DAW-a.
Odrazu to polubiłem!!!.
W aplikacji o której wspomniałem wcześniej możesz ustawić swoje wyjścia od -10dB do + 4dB Output Levels,i oczywiście ręcznie każdy kanał w Db więc możesz monitorować sygnały przychodzące i wychodzące, niezależnie od DAW, a nawet modyfikować źródło zegara, jeśli używasz SPDIF.
To bardzo pomocne nawet gdy chcesz odsłuchać coś szybko z poza Daw konfiguracja przełączenia zajmuje sekundę.






Jeśli chodzi o preampy to są naprawdę niezłe .
Bardzo ciche jeśli chodzi o szum ale także bardzo czułe , każdy preamp czy to MIC/HI-Z czy dwa Mikrofonowe maja zasilanie phantom +48 z możliwością wyłączenia przyciskiem oraz kontrolki monitorującej-pokazującej wejście sygnału plus pokrętło Gain . To bardzo pomocne gdy chcemy wysterować swój preamp wiedząc jak daleko jesteśmy od przesterowania sygnału . Mój poprzedni interfejs nie miał takiego podglądu i schodziło się dużo dłużej przygotowując wejścia na ucho.
Po podłączeniu się na głośniki monitorujące także U168XT zagrał pięknie i to się dla mnie liczyło najbardziej otwierając pudełko ,czy naprawdę dorównuje innym rynkowym interfejsom.




Od czasu mojej pierwszej sesji z interfejsem ESI spędziłem trochę czasu z U168XT. W studiu działa jak bestia,  Szczerze mówiąc,  to jestem pod wrażeniem pod względem tego, z czego powinien składać się prawdziwie pro-interfejs to U168XT właśnie ma to wszystko. 
Wbudowany wzmacniacz słuchawkowy sprawia, że jest to wspaniały interfejs wspomagający, a także niesamowity interfejs główny do studia. A dzięki dodatkowym wejściom i wyjściom będzie to świetny interfejs na żywo, który pozwoli na wiele miksów słuchawkowych i monitorowych, służący do integracji urządzeń pomocniczych, dodatkowych wejść na żywo, efektów w czasie rzeczywistym.  To jest naprawdę piękne!
Z pewnościa kusząca jest ilość wejść i wyjść więc U168XT ma się na tym polu czym pochwalić.
Cóż ESI ma to do siebie że oferuje ceny tak małe za wspaniały produkt  że można mieć obawy czy ten produkt spełni nasze oczekiwania lub dorównuje konkurentom.
Z pewnością można powiedzieć że TAK.
To świetna jakość za świetną cenę i to się ceni , bo przecież tego oczekujemy najbardzej od producentów sprzętu.

Cena rynkowa to obecnie 549,00 EUR. czyli 2300 PLN
Oficjalna strona ESI https://www.esi-audio.com








Designed By Blokotek