Pages - Menu

środa, 30 września 2015

Samplery i Syntezatory w Raku!!!

Zawsze kiedyś mnie dziwiło to było jakoś w latach 90 co to za pudełka z których artyści wydobywaja dzwieki.Okazało się że są to samplery i syntezatory w modułach, tak zwanych rackach Rackowe urządzenia od oryginalnych różnia sie niewiele, prócz tego że nie posiadaja klawiatury ale możliwościami nie odbiegaja zbytnio od swojej wersjii klawiturowej. To też oznacza że nie posiadają sekwencera jesli w wersjii z klawiszami takowy istnial. te urzadzenia w świecie muzycznym staja sie antykami Tak naprawde daja ogromne możliwsci zarówno brzmieniowe jak również edycyjne podam tu za przykład np serie samplerów akai. Znany i ceniony za 12 bitowe brzmienie brudne i tluste model akai S950
.W zasadzie ten sampler głównie używaja w świecie hip hopu ale starzy wyjadacze electroniki także posiadaja ten model w setupach.Sam osobiscie posiadłem akai s2000 jest to serce Mpc 2000 tyle że bez padów i sekwencera. wtym przypadku za sekwencer może nam posłuīc jaki kolwiek inny zewnetrzny seq lub np nasz Daw wystarczy spiac to przez port midi i mamy za niewielkie pieniadze klasyczne brzmienie Mpc. To samo tyczy się inncyh samplerów rakowych jak i syntezatorów,co prawda część edycyjna jest często utrudniona do np 2 czy trzech pokreteł ale i z tym można łatwo sobie poradzić.Wystarczy lubić podłubać w module a można uzyskac ciekawe barwy. Przed zakupem takich urzadzeń warto wiedzieć co nasz moduł posiada,czyli generatory vca obwiednie adsr czy np filtry. Wtedy możemy sie dowiedzieć czy bardzo możemy zaingerowć w brzmienie. tak naprawde zazwyczaj to są te same urzadzenia te same odpowiedniki,tylko w innej obudowie. Do tej listy dochadza także moduły perkusyjne gdzie możemy spotkać się z wielkimi bibliotekami brzmień perkusyjnych w jednym pudełku. począwszy od brzmien ambientowych poprzez electroniczne do rockowych.
Warto przejrzeć w jakiej dziedzinie nasz modul perkusyjny zdaje najlepsze rezultaty.czyli np mowa o Alesis D4 jest wiele presetów gotowych rozwiązan ale te urzadzenia daja niesamowite efekty brzmieniowe które wg mnie nie sa porównywalne do brzmień generowancyh prze vst. Jednym z mocniej grajacyhc synth spotkałem sie szukając naprawde grubego brzmienia i moje oczekwiania w tym zakresie spełniła firma ensoniq. Nie dość że mega brzmiące samplery to ich syntezatory brzmia naprawde ciekawie. To już trochę wyświechtana jazda w mojej głowie ale lubię tak mocno brzmiące rzeczy. To samo tyczy sie mocnej kompresii i solidnej saturacjii lampowej,oczywiście analogowej.nie tej emulowanej Tak naprawde inspiruja mnie graty z lat 80 ,mówie graty ,bo dla wielu wyglada to na zabytkowe gówno które generuje takie brzmienia że niejeden pozazdrości. Na tym zakończe moje wywody analogowe a wy szukajcie nowcyh rozwiazań,ekperymentujcie nie bójcie sie przepuscić dzwięku przez overdribe z mocna kompresja a pozniej jeszce przez filtr dolnoprzepostowy.dajcie sie ponieśc fantazjii stwórzcie coś czego nikt inny by nie spróbował.nie ogladajcie tylko tutków jak uzyskać brzminie ATB bo takie było modne .zrobcie cóś innego zrobcie to brzmienie ale dodajcie coś od siebie.potraktujcie je po swojemu. tymczasem analogowi czytelnicy
Tutaj uznzny i ceniony nord w wersjii rack oraz niżej novation A-station
Designed By Blokotek