Pages - Menu

.

..

...

.

.

.
.

wtorek, 11 września 2018

Arturia-DrumBrute Impact-Test



DrumBrute Impact to nowy, mniejszy i tańszy brat DrumBrute firmy Arturia. To analogowa maszyna perkusyjna, która oferuje 10 syntetycznych dźwięków perkusyjnych.
 Do tego mamy distortion ,nową funkcje ’Color’ i indywidualne wyjścia i właśnie tym wszystkim elementom przyjrzymy się w teście.
Pierwszą ważną rzeczą jest fakt że DrumBrute Impact jest analogową maszyną perkusyjną - co oznacza, że nie działa w oparciu o odtwarzanie próbek, ale za każdym z instrumentów znajduje się fizyczny analogowy obwód syntezatora. Nie oznacza to, że maszyny oparte na próbkach są złe, tylko bardzo różne w sposobie generowania dźwięków. Są rzeczy, które mogą wykonywać maszyny oparte na próbkach, których analogowe syntezatory nie mogą i na odwrót i to napewno jest bardzo dużą zaletą tej małej maszyny.


DrumBrute Impact można by podzielić w zasadzie na trzy sekcje  - synteza dźwięku, sekwencjonowanie i tryb performance. Sekcja syntezy dźwięku zawiera 10 różnych instrumentów, z regulowanymi parametrami i funkcją koloru, aby dodać trochę pikantnego smaku do każdego dźwięku.
Dla każdego instrumentu tryb color oznacza inna funkcję ,przykładowo dla Kick jest to Drive ,Snare-Body (dodanie ciała przez co jest grubszy) ,Clap dodanie drugiego clapa do pierwszego z lekkim opóźnieniem.
Dla sekcji dźwięków Tom-hi i Tom-low to decay ale trzeba pamiętać ,że funkcja Color jest łączna dla obu tych dźwięków czyli podnosząc decay pierwszego dźwięku Tom podnosi się jednocześnie decay drugiego.
Ta sama sytuacja pojawia się w Cymbal/Cowbel ,ale efektem koloru jest tu Tone dla tych obu dźwięków.
Tak samo dla zamkniętego hihatu funkcja kolor to decay ,a dla otwartego hihatu kolor oznacza dodanie harmonicznych do dźwięku co sprawia, że stają się bardziej nasycone i gładsze ,przyjemniejsze dla ucha.



Ostatni 10 element na który Arturia postawiła w tej maszynie jest dźwięk FM Drum- funkcja koloru to w nim Pitch Envelope ,ale akurat ten dźwięk jest najbardziej rozbudowany pod kątem możliwości kreowania brzmienia za pomocą gałek.
Drum FM to oparty jak sama nazwa wskazuje instrument z syntezą frequency modulation ,w nim mamy funkcje takie jak Mod pitch, FM ammount, Decay, Carrier pitch plus wyżej wspomniana funkcja koloru Pitch envelope.
Po naciśnięciu wybranego padu z dźwiękiem możemy wykreować swoje brzmienia a po naciśnięciu komendy Shift plus pad dodajemy Color ,czyli opisane wcześniej efekty.



Sekwencjonowanie jest proste i intuicyjne w oparciu o 16-stopniowy sekwencer x 4 co daje łącznie 64 kroki ,oraz 16 paternów na song w 4 Bankach .
Tak samo jak w DrumBrute mamy Song, Bank, Ptrn-Patern i sekcje Step oraz Accent.
Song pozwala na zbudowanie całego utworu z naszych 16 paternów .
Bank odpowiada za przechowywanie naszych rzeczy po zapisaniu w 4 istniejących bankach każdy po 16 paternów.
Step to funkcja  która pozwala nam układać nasze dźwięki na 16 małych poprzecznych padach ,które są odpowiedzialne za to gdzie znajduje się dany dźwięk w naszym loopie.
Accent wprowadzasz dodanie akcentu do trybu gry ,aby nadać większego groovu dla utworu.

Jak w poprzedniej wersji DrumBrute Impact posiada swing i random do rozbujania i przesuwania od siatki naszych paternów. 
Dla tych którzy układają naprawdę skomplikowane paterny są funkcje Copy, Paste Erase i Last step dla kopiowania, wklejania czy wymazania ustawionych dźwięków.
Ważna funkcją w step jest naciśniecie Shift plus pad na ustawionym już dźwięku ,aby odsunąć go jeszcze bardziej w lewo lub prawo od siatki w granicy +/- 50 co powoduje naprawdę fajny swing emulujący grę zbliżoną do prawdziwego perkusisty.


Oprócz tego, że każdy patern może mieć dowolną liczbę kroków aż do 64, możesz również przenieść go do trybu Polirytmicznego - gdzie każdy z 10 ścieżek może mieć swoją własną długość, co jest niezwykle przydatne do tworzenia ewoluujących wzorców rytmicznych, które zajmują dużo więcej niż 64 kroki, aby się powtórzyć.

W zasięgu ręki także i tu znajduje się znany i lubiany przez użytkowników Arturia DrumBrute Roller, to powtarzanie kroków z podziałką na 1/4 ,1/8 ,1/16 ,1/32 powtórzenia na jeden z 4 kroków (step).

Innym sposobem na sekwencje beatów jest po prostu granie na żywo. Masz metronom i możesz albo zapisywać notatki skwantyzowane do siatki, albo jeśli wciśniesz  komendę shift-record, notatki będą nagrywane podczas grania, zamiast przypisywane do sztywnej siatki.
Funkcje performance obejmują ustawienia głośności, rolowania , wahania swing i losowości ,oraz możliwość wyciszania utworów mute/solo.


DrumBrute Impact ma dwa główne wyjścia audio, a także cztery pojedyncze wyjścia instrumentów dla stopy, werbla, hihatu i drum FM. Dostępne są także wejścia i wyjścia synchronizowane z analogowym zegarem (clock), a także MIDI nad tradycyjnymi 5-pinowymi DIN i USB.
DrumBrute Impact akceptuje MIDI zarówno w trybie wejściowym, jak i wyjściowym - można go sekwencyjnie sterować za pomocą MIDI, a także można sekwencjonować inną maszynę lub cyfrowy syntezator na komputerze za pomocą wewnętrznego sekwencera. Można także grać na żywo z padami, które są wrażliwe na czułość.

Jeśli porównamy DrumBrute Impact z jego większym bratem DrumBrute, dwie główne różnice polegają na tym, że pierwszy DrumBrute ma filtr rezonansowy na wyjściu, a Impact ma zniekształcenie Distortion i oczywiście w kategoriach Instrumentów - Impact ma 10 różnych instrumentów, podczas gdy większy DrumBrute ma 17 różnych instrumentów. To powiedziawszy, opcja kolorów w Impakcie czasami zmienia charakter dźwięku tak bardzo, że może być słuszne stwierdzenie, że jest w nim ponad 10 instrumentów plus dość mocno eksperymentalny FM Drum dający wiele innych barw.


Distortion brzmi świetnie, i jest to dobry sposób na mocniejsze uderzenia ogólnego brzmienia. Możesz także ominąć obwód zniekształceń używając czterech wyjść z tyłu, więc, na przykład, jeśli chcesz, aby twój  dzwięk kick nie był zniekształcony przez efekt Distortion, możesz wydobyć dźwięk przez tylne wyjście , w takim przypadku zostanie on automatycznie usunięty z głównego miksu, a później możesz połączyć te dwa elementy razem w swoim mikserze lub DAW.

Pod kątem działania sekwencera czy trybu performance oba Drumbruty są w zasadzie takie same i działają w ten sam określony sposób.
 DrumBrute ma również 12 pojedynczych wyjść instrumentu z tyłu w porównaniu do 4 Impacta.


Podsumowując, biorąc pod uwagę DrumBrute Impact jako analogowy automat perkusyjny, nie ma zbyt wielu minusów oprócz tych, które są nieodłączne dla platformy: nie można załadować własnych próbek i nie ma wsparcia dla nagrywania ruchu sterowanego lub ustawienia pozycji pokrętła.
Poza kilkoma wyjątkami, każdy z instrumentów DrumBrute Impact ma wiele parametrów kontrolnych, a także opcjonalne opcje koloru i akcentu. Kolor może radykalnie zmienić brzmienie instrumentu wiec to także wielka zaleta.

Koszt tej maszyny to około 1300 zł jednak za tą cenę DrumBrute Impact przedstawia wyjątkową wartość. Jego cena jest konkurencyjna, brzmi świetnie, ma elastyczne silniki dźwiękowe i jest niezwykle łatwa do zaprogramowania.
Intuicyjność ,łatwość kreowania mocnych analogowych dźwięków oraz łatwość grania na żywo to zdecydowanie to co w tej kategorii cenowej przeważa o mocnych stronach DrumBrute Impact.

Więcej informacji na oficjalnej stronie Arturia .

Na stronie Polskiego dystrybutora (tutaj link ) Audiotech znajduje się lista sklepów w których można nabyć Arturia DrumBrute Impact w naszym kraju.
















Designed By Blokotek