OP-X PRO-II Plugin vs. The Oberheim OB-X Analog
Oto porównanie analog vs wirtual instruments VST, wirtualnego syntezatorem Oberheim VSTi SonicProjects OP-X PRO-II dla systemu Windows z vintage Analogiem Oberheim OB-X Rev.2.
Niższą instrukcją w wideo jest główna klawiatura USB MDI (Emu Xboard 61), która napędza OP-X PRO-II hostowaną w Steinberg Cubase 5. Brak efektów ani żadnych innych zabiegów, zarówno OB-X, jak i OP-X PRO -II nagrywano bezpośrednio na dysk, OB-X na wejściach liniowych RME HDSP 9632.
Wideo szybko przełącza się pomiędzy tymi dwoma źródłami, dzięki czemu można łatwo słuchać różnic.
Szczegóły ustawień:
Dokładne odstrojenie (zmiany ustawień filtrów, dryfowanie tonu rozgrzewkowego itp.) Oraz indywidualne ustawienia przesuwania głosów OB-X zostały skopiowane za pomocą głosowych funkcji strojenia OP-X PRO-II.
Aby skopiować jasny dźwięk OP-X PRO-II używa się ustawienia filtra BRL (brylantowy) (przycisk DMP, drugi przycisk powyżej wyciszenia głosu). który jest przeznaczony do kopiowania dźwięku wczesnego OB-X i pozwala filtrowi otworzyć się na obszar ultradźwiękowy i dodaje trochę dodatkowego blasku na wysokościach.
Co było użyte w filmie:
00:02 Preset 04 B3 – Slow Upsweep
02:05 Preset 03 D8 – Resonance Pad
08:01 Preset 05 D2 – Sync Unison
08:26 Preset 01 D4 – Soft Brass
09:53 Preset 06 D6 – Soft Strings
10:44 Preset 02 C7 – Fullanalog Strings
Użyte ustawienia można pobrać tutaj.
Kombinacje liczb liter są fizycznymi lokalizacjami pamięci presetów w użytym oryginalnym syntezatorze, które zostały skopiowane z OP-X PRO-II dla porównania.
Szczegóły na temat OP-X PRO-II można znaleźć w witrynie SonicProjects.